Benchmark pomocou ubench

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 13 18:11:57 CET 2004

Michal Kapalka wrote:

> Takze dnes som zazil s FBSD par sokov ale v podstate prijemnych ale aj
> dost zlych ! ale chcem sa podelit o benchmarkovy test :

> Linux 2.4.2-2smp #1 SMP Sun Apr 8 20:21:34 EDT 2001 i686
> Ubench CPU:    58644
> Ubench MEM:    86971
> --------------------
> Ubench AVG:    72807

> FreeBSD 5.1-RELEASE-p11 FreeBSD 5.1-RELEASE-p11 #0: Mon Dec 29 14:44:21 GMT 2003
> Ubench CPU:    89571
> Ubench MEM:    51458
> --------------------
> Ubench AVG:    70514

> [...]

	No, takhle provedeny benchmark je ponekud tezke interpretovat. Vyssi
CPU vykon FreeBSD me neprekvapuje, vzdy jsem byl presvedcen, ze BSD
scheduler je napsany velmi rozumne. U FreeBSD verze 5.x by bylo mozna
zajimave srovnat "klasicky" scheduler (pouzity i v 4.x) s tim novym,
ktery se tam objevil.

	Vyrazne mizerny vykon v oblasti pameti by mohl byt vysvetlitelny tim ze
verze 5.x, alespon pokud se nemylim, ma defaultne zapnute urcite
kontrolni a vyvojarske casti kodu, ktere vyrazne snizuji vykon. Jejich
vypnuti (v default konfiguraci) se planuje az na produkcni RELEASE,
ktera se neustale odsouva.

	Nizsi procesorovy vykon 5.x oproti 4.x je, predpokladam, na hranici
presnosti mereni - nicmene, na 5.x se ponekud nizsi vykon na stejnem
jednoprocesorovem hardware da vysvetlit take jako dusledek uprav v
jadre, souvisejicich s jeho reentranci, ktere jsou vyhodne na
viceprocesorovych konfiguracich, zatimco na jednoprocesorovych prinesou
spise mirne zpomaleni.

	Dalo by se rict, ze me na prezentovanych vysledcich prekvapil jen maly
pametovy vykon 5.x - a ten si myslim, ze je dusledkem konkretni
konfigurace jadra, ktera je spis "vyvojarska" nez "vykonna" - vetsi
vypovidaci hodnotu by asi melo porovnani s jadrem v "produkcni"
konfiguraci ...