bsd zacatecnik, dotazy

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Fri Jan 9 10:24:00 CET 2004

uname -a
FreeBSD asura.bsd 5.2-RC1 FreeBSD 5.2-RC1 #0: Sun Dec  7 22:15:14 GMT 2003     root at wv1u.btc.adaptec.com:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC  i386

Problem cislo 1:
nejde mi zvukovka ackoliv se pri startu zdetekuje ok.
Zvukovka je SB16PnP ISA

boot:
sbc0: <Creative SB16/SB32> at port 0x388-0x38b,0x330-0x331,0x220-0x22f irq 5 drq
 5,1 on isa0

cat /dev/sndstat
FreeBSD Audio Driver (newpcm)
Installed devices:

asura% cat /boot/loader.conf
snd_sbc_load=YES
snd_pcm_load=YES

Problem cislo 2:
nejde mi namountovat ext2fs z linuxu, tedy on je to ext3
asura# mount_ext2fs /dev/ad2s2 /mnt
mount_ext2fs: /dev/ad2s1: Operation not supported by device

dotaz cislo 3:
Mem: 12M Active, 83M Inact, 39M Wired, 1592K Cache, 34M Buf, 107M Free
Co je to ta wired pamet?
Free to je nikdy nepouzita pamet? Te je nejak moc na to ze mne bezi
Gnome.

dotaz cislo 4:
Jak namountovat ten UFS2 z Linuxu? Jde to? BSD disklabel v kernelu mam,
part. jsou videt, ale fs to nenamountuje.

Jsou nekde k dispozici dalsi CDcka s prelozenym softwarem (s tbz
baliky?). FreeBSD je jen jedno CD? to druhy vypada jako rescue disk...

Prvni dojem z freebsd: je to rychlejsi nez linux2.4 a system pusobi vice
konzistentnim dojmem (dokumentace je up-to-date, sysctl je lepsi nez
/proc)

Zkousel nekdo pgsql na freebsd a linuxu jaky je v tom rychlostni rozdil?
Apache je o 20% rychlejsi na bsd.