SYSV ipc facilities tuning

o'brien mail-lists at radim.cz
Wed Jan 7 21:53:53 CET 2004

Zdravim,

pomerne casto narazim posledni dobou na nedostatek zdroju SYS-V ipc.
Vetsinou se to stane v kombinaci
java, pgsql, tomcat, a dalsi podpurne processes. Subjektivne mam pocit,
ze to prislo az s prechodem na fbsd >5.0.
Je to pouze domnenka. Vite nekdo, jaka je zmena v defaultnim nastaveni
oproti 4.X?

Hlavni otazkou je, ale vyladeni techto parametru. Napriklad z
dokumentace PostgeSQL jsem nasel postup pro
nastaveni v zavislosti na max_connections & shared_buffer_size. Netusim
nastaveni pro javu a ostatni.

Pomoci ipcs(1) a rekompilace jadra zkousim ruzne alternativy, ale hledam
optimalni doporuceni. Napr. z pro instalaci
SAPu a Oracle bylo doporuceno podle meho az extremni mnozstvi prostredku.

Takze otazka zni, co s tim?

r.