Konfigurace VPN

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 2 14:50:31 CET 2004

Zbynek Houska napsal/wrote, On 12/29/03 12:53:
> mohl by mi nekdo prosim poradit jak nakonfigurovat moji masinu, bezici
> primarne jako server tak aby umoznila VPN spojeni.
> Nejsem si jist, kterou aplikaci pouzit, zda mpd, potpop ci neco jineho.

	Jeste IPSEC nebyl zminen ...

	Dalsi je kombinace ppp a if_gre, i kdyz jsem jeste neslysel, ze by to
nekdo takhle zkusil.

> Jde mi o to aby spojeni mohlo byt provedeno jak z win masin (od 9x az
> pod XP) ci *nix masin.

	S POPTOPem a PPTPD nemam, bohuzel, jeste zadne zkusenosti - zatim jsem
vzdy pouzival MPD. Zda se ale, ze MPD je nekompatibilni s PPTP
implementaci v XP.

> Googloval jsem a nasel konfiguraci pro poptop spoustejici pptpd. Nejsem
> si jist kde jsem udelal chybu, ale nejak to vazne.
> Chybova hlaska zni: Server nepriradil adresu
> V logu je tohle:Dec 28 22:23:52 skippy pptpd[72385]: CTRL: Ignored a SET
> LINK INFO packet with real ACCMs!
> Spojeni navazovano z w2k masiny.

	No, mozna by pomohlo, kdyby ty LOGy byly trochu kompletnejsi. Ackoliv
pptpd neznam, nezda se mi, ze z nej nelze dostat vic nez tu jednu
hlasku, ze ktere ani nelze zjistit, jestli je to chyba nebo varovani
(intuitivne se mi ale nezda, ze by tato hlaska mohla souviset s problemem).

	A naprosto postradam jakekoliv logy od PPP ...

	To je pak jakakoli vrada dost tezka.

> Zajima mne jak je to se sifrovanim prenesenych dat. Vedom si toho, ze
> win nenabidne ssh by me zajimalo jak to elegantne vyresit.

	I to se lepe dozvime z LOGu . Sifrovani je v teto konfiguraci
zalezitost PPP - a jestli se na ni dohodlo nebo nedohodlo lze zjistit z
jeho LOGu.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz