Konfigurace VPN

Zbynek Houska zbynh at seznam.cz
Mon Dec 29 12:53:51 CET 2003

Dobry den,

mohl by mi nekdo prosim poradit jak nakonfigurovat moji masinu, bezici
primarne jako server tak aby umoznila VPN spojeni.
Nejsem si jist, kterou aplikaci pouzit, zda mpd, potpop ci neco jineho.
Jde mi o to aby spojeni mohlo byt provedeno jak z win masin (od 9x az
pod XP) ci *nix masin.

Googloval jsem a nasel konfiguraci pro poptop spoustejici pptpd. Nejsem
si jist kde jsem udelal chybu, ale nejak to vazne.
Chybova hlaska zni: Server nepriradil adresu
V logu je tohle:Dec 28 22:23:52 skippy pptpd[72385]: CTRL: Ignored a SET
LINK INFO packet with real ACCMs!
Spojeni navazovano z w2k masiny.

Bezi mi tu dhcp server, rezervovana adresa je 192.168.0.1, ip moji
masiny je 192.168.0.3 a adresy jsou prirazovany v rozsahu
192.168.0.4-100.
Do ppp.conf jsem dal nasledujuci:
pptp:
    set timeout 0
    set dial
    set login
    set serverip clientiprange 255.255.255.252
    set server /var/run/pptp_ppp%d "" 0700
    enable mschapv2 mppe
    set mppe * *
    enable chap
    disable pap
    disable utmp
    disable passwdauth
    enable proxy
    accept dns
    set dns dnsip
    set nbns netbiosip

Osetril jsem hesla pro uzivatele.

Zajima mne kde delam chybu a zda jsem vydal spravnou cestou.
Zajima mne jak je to se sifrovanim prenesenych dat. Vedom si toho, ze
win nenabidne ssh by me zajimalo jak to elegantne vyresit.

Zbynek
--
Chemicals, n.:
	Noxious substances from which modern foods are made.