mrkvosoft srovnani

Martyn conf. mkudlacekconf at centrum.cz
Wed Dec 17 15:54:14 CET 2003

Ja tedy pracuji,

take pro malou firmu (ale vsak hodne malou firmu, kde nasazuji FreeBSD,
drive Slackware) ale mam kamose, ktery dela pro velkou firmu (opravdu hodne
velkou firmu:-)), takze chovani W2k Serveru (o W2k3 zatim moc nevim) tak
trochu znam nejen zprostredkovane, ale mel jsem za ukol udelat jisty
projekt pro tuto firmu a povolili mi W2k Server, MSSQL, ASP, IIS. BSD,
Linux, mySQL, apache byly na seznamu "zakazaneho softwaru". ASP jsem
odmitnul a tak mi povolili alespon PHP. Sprava IIS i MSSQL je priserna zmet
buhvi ceho (tak jsem si proto udelal vlastni programek v C++ Builderu (pro
databaze), ktery zmeny akceptoval a nemusel jsem cely program vypinat a
zapinat. Jestli jste to nekdy nekdo zkouseli,tak asi vite, co je to
proklikat se az k vypisu tabulky:-))

Ve vsech bodech s vami souhlasim a myslim si, ze u serveroveho pouziti neni
co resit a marketingove tahy nove kampane MS pro W2k3
"Chteji od vas maximum a pritom si musite vystacit s minimem. MS W2k3 vam
umoznuje splnit tyto dva protichudne pozadavky...snip...efektivni reseni
casove i financne uspornejsi a jednodussi nez jine odpovidajici systemy"
"Chcete vykon a spolehlivost nejvetsich systemu. Mate omezeny rozpocet?"

.. je mozna i na zalobu:-))

Takze na poli serveru mam pocit ze je to docela jasne (pro me), i kdyz
vetsinou vytahnou argumenty,ze unixaci jsou vseci hackri a snazi se
pospinit jmeno firmy MS (reakce na nedavny virovy utok, kdy doslo k
napadeni vice nez pul milionu pocitacu). Bohuzel diskuze vetsinou konci vetou
"To je prave skvele na windowsech, muze delat filmy i amater bez velkych
investic. To same hudba...atd"

------- druha cast spise multimedialni

a tim me uzemni a ja musim drzet hubu, protoze jedine co pod multimedialnim
unixem znam je Gimp (jez moc nemuze konkurovat komercnim firmam u
profesionalniho nasazeni) a z nahravacich studii neznam zadne. Kamos dela
software pro radio v Borland C++ Builder a MS Visual C++. Ale prece neni
mozne michat hrusky s jabkama. Prece univerzalita je vetsinou na ukor
bezpecnosti, jednoduchosti a vykonu. Jenomze pokud Wokna umi fsecko,pak je
"pochopitelne" nejlepsi.... a tento nazor bohuzel zatim asi prevlada. Ale
jen malokdo vidi, ze pokud do takoveho tezkopadneho a nepruhledneho parniku
zacne tect dirkou voda, kterou jen tak nekdo neodhali, tak je otazkou casu,
kdy se potopi.

Na druhou stranu neco pod linuxem existovat musi, kdyz se pod nim (dle
Miroslava Petricka, redaktor root.cz) delali specialni efekty pro filmy
Titanic, Terminator 3, Harry Potter, Pan prstenu. a take je jeho vyuziti ve
vyzkumu vesmiru a letu na palubach druzic a raketoplanu.

Bohuzel i nas profesor mluvi o nejvetsim nasazeni OS v prumyslove oblasti
jako W98, W2000, NT, WinCE (jako "best-of")
a cituji
"Jako dalsi OS od jinych vyrobcu jsou aplikovany v SIA v malem mnozstvi OS2
od IBM a budoucnost snad ma Linux"
fyzicky centralni jednotka podle typu SIA (regulatory, procesni vypoc.
technika, personalni vyp.technika,indikacni pristroje,zapisovac
... skripta Projektovani systemu integrovane automatizace (ing. Frantisek
Hruska)

Ale to jen tak okrajove,abyste treba meli predstavu i o jinem smysleni a
pohledu na vec... i kdyz si myslim,ze tato multimedialni cast do BSD
konference moc nepatri:-)... za coz se omlouvam

Martyn