porty a balicky

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Dec 15 19:01:52 CET 2003

Martyn conf. napsal/wrote:
> tim, kdyz nainstaluji napr. apache jako balicek (pkg_add) nebo jako port
> (predpokladam ze se jedna o analogii (az na dalsi konfiguraky jako v

	Balicek je obsahuje vysledny prelozeny produkt. Port obsahuje
oroginalni zdrojovy kod plus upravy umoznujici jeho integraci do systemu.

	Mimochodem, tim, ze v adresari s portem napisu "make package" ziskam
balicek pro pkg_add.

	Vyhodou portu nepochybne je, ze ho lze prekladat i s jinymi nez
"defaultnimi" nastavenimi.

	Co se aktualizaci tyce - system portu ma vzdy nejmene stejne stare
verze jako je v packages (coz jasne plyne z toho, ze packages se delaji
z portu) - tedy, za predpokladu, ze o jeho aktualizaci na svem lokalnim
pocitaci pecujete (cd /usr/ports; make update). Jinak muze byt,
samozrejme, daleko starsi.

	Bezpecnost obou pripadu je shodna - pokud nekdo dokaze pozmenit balicek
binarni an distribucnim serveru, patrne dokaze pozmenit i sadu portu.

> V BSD je lepsi ze porty se stahuji primo z ftp (ale neni to trochu

	Ne vzdy - jen pokud jiz neni potrebny soubor k dispozici v
/usr/ports/distfiles

> ktere to stahuje.Neda se to obejit pres pasivni FTP (http proxy).  Mam
> zatim FreeBSD 5.1 R za proxy (proxy+) a tak to s internetem stejne
> nedokaze komunikovat. Nekde jsem cetl, ze se da upravit soubor

man fetchGetFile

sekce "environment".

	Nastavit environmentovou promennou "HTTP_PROXY" by melo stacit, pokdu
prislusna proxy umi oboje, jinak jeste FTP_PROXY.

> Neda se to treba nastavit nekde v systemovych promennych, ze by zacal
> vzdy komunikovat primo s netem bez nutnosti konfigurace prohlizecu a
> porty se automaticky konfigurovali? Pokud by to bylo slozitejsi nebo

	Neexistuje odpoved na otazku po "obecne konfiguraci" - kazdy program se
konfiguruje jinak - pokud se konfiguruje vubec. Je treba se ptat zcela
konkretne.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz