porty a balicky

Zbynek Houska zbynh at seznam.cz
Mon Dec 15 19:02:02 CET 2003

On Mon, Dec 15, 2003 at 06:18:00PM +0100, Martyn conf. wrote:
> Zdravim,

Ahoj

> mam dalsi stupidni dotaz. Mohl by mi nekdo osvetlit, jaky je rozdil mezi
> tim, kdyz nainstaluji napr. apache jako balicek (pkg_add) nebo jako port
> (predpokladam ze se jedna o analogii (az na dalsi konfiguraky jako v
> linuxu)..../configure, make make  install)). V linuxu jak predpokladam se
> jedna o rychlejsi chod a bezpecnost.

balicek neni zkompilovan s optimalizaci, kdezto u portu si to  muzes
nastavit.

> V knize opet pisi neco podobneho (u balicku nevim, kdo mi tam co prihodi a
> o trojsky kun asi nikdo nestoji),ale jestli jste i vy poznali rozdil. U
> portu (zdrojaku) predpokladam horsi aktualizaci, ale u mysql snad ani nejde
> pridat podporu cestiny z balicku. Proste co by mi to mohlo prinest lepsiho.
>
> V BSD je lepsi ze porty se stahuji primo z ftp (ale neni to trochu
> nebezpecne?). Ke vsemu jsem nedokazal toto FTP primo rozchodit, pres ktere
Nebezpecne? No, pokud pouzivas checksum, tak je to IMHO dost
nepravdepodobne...
> to stahuje.Neda se to obejit pres pasivni FTP (http proxy).  Mam zatim
> FreeBSD 5.1 R za proxy (proxy+) a tak to s internetem stejne nedokaze
> komunikovat. Nekde jsem cetl, ze se da upravit soubor Makeinstall u portu,
> ale to se mi zatim nepodarilo). Takze pripojeni resim pouze pres links +
> configurace prohlizece (coz je pouze na prohlizeni stranek). Prohlizec
> dokaze pouze ftp pres proxy HTTP, FTP to nezvlada pritom FTP proxy bych mel
> mit povolene na portu 8021). Ale nejspis to bude rukama:-))

Na to aby si stahoval tarbally pro kompilaci nepotrebujes pripojeni k
internetu. Uz se to tu resilo nekolikrat... Vyseris zavislosti, stahnes
na CD a preneses na masinu doma ci za firewallem...Spousta veci se da
rucne dotahat pres http a pak dodat do /usr/ports/distfiles. Tak jsem to
alespon delal ja za hodne restriktivnim firewallem.
> Neda se to treba nastavit nekde v systemovych promennych, ze by zacal vzdy
> komunikovat primo s netem bez nutnosti konfigurace prohlizecu a porty se
> automaticky konfigurovali? Pokud by to bylo slozitejsi nebo spis vetsi
> zasah do systemu, tak bych to nechal byt, protoze od konce ledna by mel byt
> server pripojen primo do NETu a nahratit tak slavny Mrkvosoftacky stroj.

Tak tohle nejak nechapu... Mas masinu na firemni siti a co dal...?

Zbynek