ztrata dat na UFS + FreeBSD 5.1

Jozef Drahovsky FreeBSDcz at jozef.drahovsky.sk
Sun Dec 14 23:06:53 CET 2003

Ahoj Petr!
(ospravedlnujem sa vsetkym ak prisiel tento mail 2x ale
mailman mi stale vracia postu z freebsd.cz  ak dam reply)

Stalo sa to mne a opakovane. Neviem ci je to bezne, ale ja nainstalovany
system sw+hw testujem aj na tvrdy vypadok. Nie sw reset alebo hw reset
ale odpojenie od napajania, najlepsie znizovanie napatia
autotransformatorom alebo slabnucou ups.

Prvy raz sa vyskytol problem so znicenym filesystemu v FreeBSD 5.0
niektore adresare zmizly, inde zmizli len subory...

Okamzite som vyhodil IBM disky (teraz viem ze neopravnene),
potom som vyhodil aj radic integrovany na mainboarde (neopravnene),
vyhodil som aj skatulu - zdroj ( aj to bolo neopravnene),
laboroval som s DMA prenosom, zrusenim UDMA atd.. nic nepomahalo.
Nakoniec som  nainstaloval FreeBSD 4.8 a ten vsetko znasa bez problemov.

Zistil som ze standartne nastavenie I/O operacii s filesystemom 4.8
a 5.0 je radikalne ine.
Disk inac cvici. Jednoznacne v 5.0 cvici menej a operacie s datami su
rychlejsie, najme vytvaranie a zapisovanie malych suborov,
premenovavanie a podone.

Nemal som cas skumat to detailnejsie ale domnievam sa ze v 5.0 sa vela
veci vykonava v ram pamati a minimalizuje sa pocet zapisov na disk.

Ked spravite vele operacii na disku a disk odmontujete tak v 4.8
takmer nic sa nedeje,
ked odmonujete disk v 5.0 tak zacvaka ako keby nieco dopisal (obsah
neakej sw cache)

Ako to nastavit aby operace s diskom v 5.0 sa vykonavali tak ako v 4.8
zatial neviem, mozno neaky prepinac v ovladani driveru mozno parameter
pre kernel.

Odhadujem ze niekto skusenejsi poradi.

Jozef Drahovsky

Petr Palacký wrote:
 > Doslo k vypadku proudu a po restartu systemu (FreeBSD 5.1) se mi
 > zacal
divne