DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 10 19:06:35 CET 2003

Roman Neuhauser napsal/wrote, On 12/10/03 12:50:

>     ne, hacek byl v tom, ze BIND dava odpovedi na rekurzivni dotazy,
>     pokud uz ma odpoved v cachi. tim se problem maskoval, trvalo dyl,
>     nez se na padly server Eurotelu prislo, a nebylo hned jasne, co se
>     deje.

	Pokud ty odpovedi nebyly jeste expirovane, pak byly platne a bylo plne
v poradku, ze to delal. Protoze dobu platnosti ridi puvodni
(autoritativni) nameserver, ktery je predal, nedelal vlastne nic jineho,
nez k cemu byl urcen.

	Cache za definovanych podminek rizenych autoritativnim nameserverem je
integralni soucasti protokolu.

	A ze nebylo jasne co se deje - ano. Pokud zapomeneme, ze cache jsou
soucasti DNS, muze se to stat.

>     ledaze se "lidmi" mysli i "spravci siti a jini odbornici".

	To tezko, protoze odbornik na spravu siti je nepochybne s protokolem
DNS seznamen, a to, ze jeho soucasti je i cacheovani ho nemuze ani zmast
ani prekvapit.

	Vzdycky tomu tak bylo ...

>     muzete uvest realnou situaci, kdy potrebujete mit na jednom stroji
>     cache, autoritativni server, a IP adresy jsou problem?

	Me takove situace pripadaji bezne. Vsechny moje pobocky jsou v takove
situaci. Samozrejme, ze bych mohl o druhou IP ISP pozadat - a mozna by
mi ji i poskyt a mozna by se tak stalo i zdarma. Proc bych to ale delal,
kdyz pozadovaneho vysledku lze dosahnout i s jednou adresou. Ano,
vyzaduje to, abych rozumel tomu, jak DNS funguje, ale mit tu znalost je
snad samozrejme, kdyz spravuju sit s DNS serverem - takze mu naprosto
nic nebrani ...

	Nicmene, mam dojem, ze dochazi k nedorozumeni. Ja vam DJBDNS
nepomlouvam. Nemusite ho tedy nijak zvlast branit. Ja konstatoval, jake
vlastnosti ma BIND a jake DJBDNS. V kazde konkretni situaci je nutne
posoudit, ktere vlastnosti jsou pro danou prilezitost vhodnejsi. Jeden z
legitimnich duvodu, proc se rozhodnout pro jeden a ne druhy produkt
klidne muze byt, ze spravce neni dostatecne na vysi, aby mohl pouzit
kterykoliv z produktu a byl odkazan na jeden z nich.

	Jen jsem odmitl vase obecne tvrzeni o "strasnem chovani". To chovani
neni strasne obecne, ale jen pro toho, kdo nevi dostatecne jak DNS
funguje, konkretne, pro toho, kdo nevi, ze a jak funguje DNS cacheovani.

	Nicmene, mam dojem, ze debata uz neni o FreeBSD, takze toho necham -
stejne uz jsem uvedl vsechno, co k problemu uvedeno byti muze a
neshledavam duvod to znovu opakovat ani dale rozpitvavat.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz