vypnutí systému

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Dec 10 13:34:46 CET 2003

Zbyněk Burget wrote (2003/12/10):
> Muzu nejak userovi povolit vypnuti nebo restart systemu?
> je jasne, ze primo init 0 volat nemuze, ale proc mi prikaz halt hlasi, ze
> "Operation net permitted", kdyz ho ma pravo spustit kdokoliv?

Na /sbin/halt staci dat suid. Pak je jeste rozumne dat chgrp na nejakou
specialni skupinu, prava omezit na 550 a uzivatele do teto specialni
skupiny pridat.

> A jeste jeden dotaz - je nejaky rozdil mezi init 0, reboot -p, (v tom, co
> vsechno se provede).
> ... a nemylim-li se, prikazy halt, fasthalt, reboot a fastboot jsou
> identicke (jsou v systemu vsechny jen z duvodu zpetne kompatibility?)

The fasthalt and fastboot utilities are nothing more than aliases for the
halt and reboot utilities.

Halt system zastavi, reboot krome zastaveni navic rebootuje. Parametr
-p se snazi o vypnuti, ale kdyz se nezadari, tak se udela odlisna
akce podle halt/reboot. Init a halt/reboot pouzivaji systemove volani
reboot(), akorat init 0 to dela neprimo zaslanim signalu jiz bezicimu
initu, jinak dalsi rozdily nevidim.