viac default routov

Stefan Valastan pista18 at zoznam.sk
Thu Dec 4 10:32:40 CET 2003

    Priznam se, ze te topologii jeste moc nerozumim.

> [...]
>
>     Krome toho, sama formulace "firewall je na podsiti" nema na
> FreeBSD zadny zrejmy smysl - a to prinasi dalsi neznamou do uz tak
> dost komplikovaneho pripadu. Jediny smysl, ktery me napada je, ze
> zmineny firewall neni vubec zalezitosti toho routeru a je to
> samostatna externi krabice pripojena mezi onu podsit a router.
>
>     A to vas jeste podezrivam, ze tam nekde mate preklad (preci
> neposilate ven pakety se rezervovanou adresou) - a o tom take zminka
> nebyla, ackoliv to by problem dost zasadne menilo.
>
>     Mozna to dokaze nekdo jiny, ale ja za teto situace poradit neumim.

No hovori sa ze jeden obrazok napovie viac ako tisic slov tak to skusim
nakreslit

-------
    ------                                      192.168.1.1    |
| xxx.xxx.xxx.xxx
    |       | -192.168.1.22 ---------------------------- |FW1|----------
    |       |
|         |
    |       |-192.168.2.22---|             ------             --------
    ------                           |            |        | yyy.yyy.yyy.yyy
                                      |--------  |FW2 |-----------
                                192.168.2.1|         |
                                                    ------

Samozrejme ze na tych FW je NAT a ine veci ale nepovazoval som za
potrebne to az tak podrobne
rozpisovat. Na tych fw je keepalived software ktory sa stara o to ze ked
jeden vypadne tak sluzby
na nom sa prepnu na ten druhy. (Jednotlive sluzby prechadzaju oboma
serverni cize su si navzajom zaloznymi servermi) No a problem je ten ze
cele to funguje pomocou default routov a to tak
ze kazdy zo serverov (mam k tomu pripojenych viac serverov) ma default
route na ten firewall cez ktory sluzba (Ta sluzba ma vytvorenu vonkajsiu
virtualnu IP adresu),ktoru poskytuje ide. No a ja by som terz potreboval
aby vsetky sluzby isli oboma firewalmi (teraz je to urobene tak ze
polovica sluzieb ide cez jeden a druha cez druhy fw, prave kvoli tomu
default routu) a napadlo ma ze by sa problem s tymi default routami dal
vyriesit tak ze  do kazdeho servera  dam este jednu
sietovku a urobim podsiet 192.168.2.0  a teda ak pride  paket  cez  fw1
tak vnutri to bude behat na podsieti
192.168.1.0 a ak z fw2 tak 192.168.2.0. a ja potrebujem mu nejak
nastavit ten route aby sa vratil cez fw1 ak prisiel odtial, alebo cez
fw2 ak prisiel odtial. Cize obrazne by sa dalo povedat ze pre
192.168.1.0 bude default route 192.168.1.1(FW1) a pre podsiet
192.168.2.0 zasa default route 192.168.2.1.(FW2) Je docela mozne ze sa
tomuto nehovori default route ale nejako inac ale neviem ako to mam
nazvat a mne to najviac pripomina default route.

S pozdravom

Steve

P.S. Uf nejak som sa rozpisal ale dufam ze s tohto je jasne co chcem
dosiahnut ak nie rad odpoviem
na doplnujuce ptazky.