kontrola hdd a defragmentace?

Martin Nuc martin at nuc.cz
Tue Nov 25 16:31:25 CET 2003

Ahoj, nevite nekdo prosim jak spustit ten program, ktery zkontroluje disk?
Jako kdyz se natvrdo vypne pocitac tak jak pri startu najede. Pak jeste
otázečka k nemu: On montuje fs jako read-only? A pak remount jako rw?

Existuje v linuxu nebo ve freebsd neco na defragmentaci? Jako ve win?
Nevzpomínám si presne, jak funguje ext2 nebo ufs, takze moje otazka muze
postrádat smysl... jen mi prijdou divny nasledujici radky:

Filesystem    Size   Used  Avail Capacity  Mounted on
/dev/ad0s1h    91G    83G    17M   100%    /public

91G - 83G = 8G
8G != 17M      !!!!!!!!!  To mi mizi misto?

Spatne pocitam nebo je neco spatne??

Diky moc za vsechny odpovedi, Martin Nuc