potreboval bych doporucit knihu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 22 12:18:43 CEST 2003

Miroslav Kes wrote:

> No, cilem bude portovani firmware pro jednu prumyslovou I/O kartu ze
> stavajiciho WindRiver na jednu z distribuci Linuxu pro tento typ
> aplikaci. Docela tam pujde taky o rychlost (ten WindRiver je real time
> zalezitost). Nebude to na x86 platforme. Takze cekam obcas "low level"
> problemy a myslim, ze tyhle znalosti nebude od veci znat.

	Aha. Tak to potrebujes predevsim vedet jak funguje kernel, ovladace a
takovehle veci - pro dany konkretni system (pokud jsem to spravne
pochopil, tak Linux) a, dokonce, na nejakou konkretni verzi.

	Ani v tomto pripade ti patrne struktura knihoven nebo rozdil a.out a
ELF celkem k nicemu nebude.

> Zasady jak organizovat kod a architekturu te aplikace aby se z toho
> clovek casem nezblaznil pri zmenach a udrzbe (treba kdyz zjisti, ze
> vzajemne reference hlavickovych souboru mu zacinaji prerustat pres
> hlavu). Pro C++  je o tom nekolik knizek a treba na Windows pri
> programovani v ATL se nektere nedaji pouzit. Tak by me zajimalo jestli
> tady nebudou take nejaka specifika.

	Jak si udrzet prehled ve vlastnim kodu je do jiste miry vec osobnich
preferenci. V kazdem pripade, je to vec castecne zavisla na pouzitem
programovacim jazyku, ale nezavisla na pouzitem OS. Je samozrejme mozne,
ze konkretni priklady v knizce uvedene nebudou pouzitelne, ale zakladni
principy jsou tytez - chci rict - je mozne, ze nejaka konkretni knizka
pouzit nepujde, ale obecne neni duvod tyto zcela obecne rady shanet v
knizce zamerene na nejaky konkretni OS.

	IMHO tedy, pokud spravne chapu problem, potrebujes predevsim knihu
(pokud knihu) o "vnitrnostech" Linuxu a pripadne o psani driveru pro
jadro Linuxu.

	V tom ti ale neporadim - a, jelikoz jsi v konferenci o FreeBSD a nikoli
o Linuxu, neni jiste, zda ti dokaze poradit nekdo jiny. Neklades dotaz
na optimalnim miste - nejaka Linuxi konference by patrne byla daleko
vhodnejsi.