jsem fakt zacatecnik, tak me nebijte....

Marek Soudny soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Tue Oct 21 12:17:13 CEST 2003

Ahoj,
jsem vazne v oblasti unixu zacatecnik. Mam nainstalovane FreeBSD 5.1 a mam tento problem. Na svem stroji mam i widle a tudiz ntfs oddil a pak jsem si myslel, ze bych jako na data mel dalsi odil spolecny - fat32. Jenomze z FBSD muzu ten fat-kovy oddil jenom cist a nedari se mi na nej zapisovat. Jak to mam, prosim, udelat? A pokud by to slo, jak bych mohl zapisovat i na ten ntfs oddil (pro pripad krize s widlema)? Jo, myslim tim jako jak mam udelat, abych na ten fat oddil mel pravo zapisovat jako user - zkousel jsem toho usera dat do skupiny wheel, o ktere se domnivam, ze je to skupina adminu, ale to mi nejak nepomohlo. Jako root snad na ten fat  oddil zapisovat muzu, ale na ten ntfs ne. Zkousel jsem to v /etc/fstab namountoval jsem ty dva disky a pripsal jsem jim "rw", ale nic to neudelalo (krome toho, ze muzu jako root zapisovat na tu fat-ku - myslim). Asi je to prkotina, tak sorry, ale ja jsem k FBSD prisel asi pred dvema mesici....
diky za kazdou radu

soumar