preferovany DNS server - SNAD vyreseno

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Oct 5 10:52:42 CEST 2003

Cizek Milan napsal/wrote, On 10/04/03 19:49:

> vyresil jsem to nasledovne (snad korektne). Stanicim v siti prideluji
> pouze
> jedine DNS a to me vnitrni. Ono samo od sebe preposle dotazy na ktere
> nedokaze odpovedet, providerovo (?) DNSku... :-)

	Tak preci jen byly dva DNS uvedeny na stanicich - ano, pak je to jasne,
vetsina OS pak takove DNS pouziva zcela zastupne - a je pochopitelne
problem, kdyz zastupne ve skutecnosti nejsou.

> Myslel jsem si, ze servery, na ktere chci nezname pozadavky predavat,
> budu muset uvest v sekci forwarders, ale asi to tak neni... ?-(

	To chce malinko nastudovat jak cele DNS funguje. Urcite to tady nekde v
archivu bude. Klicova vec k pochopeni je ta, ze mate spatne definovano
co chcete - ve skutecnosit nechcete zadnym serverum predavat nejake
pozadavky - ve skutecnosti je chcete zodpovedet, a to zvaladne uz i ten
vas nameserver - sam.

	Mimochodem, mohl byste skutecne chtit ty pozadavky neresit sam a
predavat je na nejake jine nameservery k reseni - pak by skutecne tyto
nameservery musely byt uvedeny v sekci forwarders. A  za predpokladu, ze
by tyto nameservery neodmitaly pro vas podobnou sluzbu delat (a dnes je
stale jeste obvyklejsi nastaveni, ze je to kazdy server ochoten delat
pro kohokoliv - i kdyz ja na svych serverech uz to tak vetsinou nemam)
pak by to fungovalo take ...

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz