Hlasovy prenos

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Sep 6 00:41:30 CEST 2003

Martin Styblo wrote:

> spojenie. Ma tu niekdo skusenost ako by sa dalo existujuce datove WiFi
> spojenie vyuzit na prenos telefonnych hovorov s tym, ze by islo o priame
> prepojenie ustredna <-> server? Ake hardwarove a softwarove vybavenie by
> ste  mi odporucali, ak na tych serveroch chcem to FreeeBSD zachovat :)?

	Nebude to asi reakce z ocekavanych, ale troufam si tvrdit, ze rozumneho
vysledku nedosahnete bez ohledu na hardwarove, softwarove vybaveni i OS.

	Mel jsem k dispozici jak hardwarova zarizeni, tak jsem se pokousel
najit reseni softwarove. Ve vsech pripadech bylo kamenem urazu to, ze
pouzite komunikacni protokoly pomerne dost zavisle na tom, aby spojeni
mezi dvema sitemi melo co nejkonstantnejsi zpozdeni (variabilita
zpozdeni je podstatne dulezitejsi parametr jeho absolutni velikost), coz
je zrovna parametr ve kterem WiFi site nedosahuji prilis dobrych vysledku.

	Kvalita prenaseneho hovoru byla takova, ze se rozhodne nedalo hovorit o
srovnani s beznym telefonem - a v absolutni hodnote byla, mirne receno,
dost mizerna - pricemz vyssi zatizeni prenosove linky se okamzite
projevi dalsim zhorsenim.

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz