pcmcia ovislink rtl8139 a isdn avm fritz! serial

david.stastny david.stastny at tritonus-tech.com
Thu Aug 14 22:17:26 CEST 2003

Ahoj,

po dlouhych utrapach jsem poprve nainstaloval FreeBSD 4.7 na laptop Acer
Extensa 501T. Jako medium mi poslouzilo cdcko z knihy FreeBSD - Sitovy
Operacni System od Michaela Lucase. Po nocich stravenych domlouvanim
pocitaci, aby nabootovat instalacni program z cd, se mi to konecne podarilo.
Bezi to nadherne, ale mam par otazek, na ktere jsem nenasel odpovedi ani v te
knize, ani v e-prirucce ani na webu.

1) Mam PCMCIA sitovku Ovislink Fast Ethernet CardBus PC Card. Pouzity cip je
Realtek 8139C. Pro Linux podpora od Ovislinku je (i kdyz ty tchajwanci neumi
ani dodat disketu s ovladaci, ty jsem si musel najit jinde), ale o *BSD nic
nepisou.
System sice ovladac pro Realtek 8139 ma, ale nevim jak ho nahodit na pcmcia
kartu. Po zasunuti kartu do slotu sice pccardd zapracuje, ale jediny co zmuze
je oznameni "Card not supported". Navic me desi hlaska uz pri startu "O2
Micro OZ68xx CardBus may not work". Rozpoznani karty by melo vyresit pridani
jeji definice do /etc/pccard.conf, ale format tohoto souboru je jiny nez na
Linuxu. Vubec netusim, jak v /etc/pccard.conf urcit v definici ID vyrobce a
produktu.

2) Mam externi ISDN modem od AVM Berlin. Je k tomu Fritz! software pro wokna
a pripojuje se to na seriovy port. Nevite nekdo, jak rozbehat ISDN po
seriovem portu, nebo aspon jak vytocit cislo? Zkousel jsem
# ppp
ppp> set device /dev/cuaa1
ppp> set speed 57600
ppp> term

a tehle chvili to vytuhlo, jedina moznost byla to killnout z jiny konzole.

Nezlobte se na me, s *BSD zacinam a jsem vubec rad, ze se mi ho podarilo
nainstalovat i pres "Invalid Format" a "No /kernel" pri startu z CD.

Diky za kazdou radu,
David