rpm balíčky v freeBSD

Dusan Zatkovsky dusan at printsoft.cz
Wed Jul 30 11:43:21 CEST 2003

Dne st 30. červenec 2003 09:37 Ing. Valachovic Vladimir napsal(a):
> zdravím,
> chtěl jsem se zeptat, potřeboval bych české openoffice pod freeBSD ale
> zatím nejsou, hledají sice nadšence pro podporu, ale nevím v jaké je to
> fázi. Tak mě napadlo použít RPM balíček z linuxu třeba z distribuce red
> hatu nebo mandraku přes API. Má s tím někdo zkušenosti? A jak to vlastně
> funguje? rpm balíčky na freeBSD, jde o nějakou emulaci nebo to jede bez
> ztráty výkonu?
>
> vladimír

No, uz je to nejaka doba co FreeBSD nepouzivam, ale existuje v nom binarna
kompatibilita s linuxom, len ju treba mat nainstalovanu. Ale skor by som
tento postup odsudil na neuspech, hlavne pri tak velkom projekte ako je
OpenOffice, nakolko pri pokuse o instalaciu RPM to na Vas vyblafne tonu
nevyriesenych zavislosti (napr. X-y, Qt a pod.), pretoze ich bude hladat v
rpm databaze. Takze aj ked budete mat tie X-y a vsetky ostatne veci
nainstalovane vo FreeBSD verzii, bude ich pravdepodobne vsetky chciet aj vo
verzii pre linux/rpm. Mozno skor by to slo cez zdrojaky vykompilovat, ak su k
dispozicii (co by myslim mali byt).

--

S pozdravom,
Dusan Zatkovsky