mysql charset czech.conf

David Pasek pasek at idc.cz
Wed Jul 30 08:58:29 CEST 2003

Ahoj.
Vidim, ze ti zatim nikdo neodpovedel, tak zkusim prijit ja se svoji
troskou do mlyna ;)
Sice je to spis otazka do jine konference, ale myslim, ze hodne lidi
odsud mysql pouziva, takze proc ne.

Mel jsem stejny problem. Latin2 (iso8859-2) mi jako kodovani vyhovuje.
Nicmene problemem v mysql je trideni pismenek s diakritikou. Proto jsem
kompiloval mysql s charset czech. Pak se objevila stejna hlaska jako mas
ty. Czech.conf jsem nikde nenasel, tak jsem to vyresil tak, ze jsem
zkopiroval latin2.conf do czech.conf.

Nicmene pak jeste bylo potreba nastavit kodovani ve vsech tabulkach,
ktere byly vytvoreny se spatnym kodovanim.

To jsem zjistoval a nastavoval takhle (teda jestli pouzivas tabulky typu
MyISAM a ne treba INNODB):

Get charset of table:
myisamchk -dvv <path_to_file_with_mysql_table>

Set charset of table:
myisamchk -r -q --set-character-set=czech <path_to_file_with_mysql_table>

Hlasky se prestaly objevovat a trideni mi zacalo fungovat jak jsem chtel.
Doufam, ze ti to pomuze nebo alespon navede spravnym smerem.

--
David Pasek
pasek at idc.cz http://www.idc.cz ICQ: 76039994