mikrofon v 5.1-RELEASE (overeni funkcnosti)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 25 22:05:29 CEST 2003

	Na audio moc odbornik nejsem ale na druhou stranu, nikdo jiny se
neozval, takze budes muset vzit zavdek mnou.

	A s zadnou zvukovkou jsem si nehral, takze rady jsou rychlokvasne a
ciste teoreticke idee vznikle tim, ze jsem rychle prolistoval cast
relevantnich zdrojaku.

Vaclav Petricek wrote:

> Mam podezreni, ze mi nenahrava zvukovka vstup z mikrofonu.
>
> Po zadani 'mixer mic 100:100' slysim ve sluchatkach to co rikam, ale
> nepodarilo se mi pomoci niceho z portu nahrat zvuk do souboru a pak ho
> prehrat. Nic typu 'cat /dev/dsp > zvuk.au' mi nefunguje.

dsp je link na dsp0 a to je link na dsp0.0
To znamena, ze se pokousis nahravat prvni nalezeny kanal zvukove kartu
schopny zaznamu, ve formatu digitaliovany hlas (AFMT_U8).

	Z toho muze plynout hned prvni problem - karta ma vic kanalu schopnych
zaznamu a ten prvni neni ten pravy. Nicmene, tenhle pripad by to byt
nemel - podle vypisu /dev/sndstat (ktery, mimochodem, bude podrobnejsi
pokud udelas 'sysctl -w hw.snd.verbose=2') ma karta jen 1r

	Pro kontrolu bych zkusil zavolat 'mixer recsrc' ...

	Pripadne pouzit /dev/dspr0.X (kde X je cislo kanalu mikrofonu) aby bylo
jiste, ze to autodetekce nemrsi.

 > Mate nekdo tip jak overit, ze se pres zvukovku da nahravat?

	No nerad to zrovna tady rikam - ale pokud ti s ni jde nahravat pod
Woknama, pak se s ni nahravat da ...

 > Za ktereho device leze co snima mikrofon?

	To je spatne polozena otazka.

	Nejaky audio vstup leze na libovolne zarizeni dsp0.0, dspW0.0, audio0.0
(obe cisla se mohou lisit) a lisi se vlastne jen defautlnim formatem
(U8, S16_LE, MU_LAW) - staci ho otevrit na cteni. Pricemz s vyjimkou
zarizeni dspr0.0 se za audio vstup povazuje prvni kanal schopny
zvukoveho vstupu. Nevim ale, jestli se dspr jeste nachazi na 5.X - na
ctyrce na me pusobi nejak polovicate - take je to bud' jeste ne zcela
integrovana novinka, nebo naopak deprecated zarizeni ktere jeste neni
zcela odstraneno.

	Preci jen se, zrejme, predpoklada, ze konkretni kanal si nahravaci
program zvoli explicitne a implicitni vyber je tedy jen "aby se nereklo" ...

> Muze to souviset s duplexem?

	Taky muze. Nebo obecne se sdilenim preruseni. Zkus preskladat karty ve
slotech tak aby IRQ pouzivana zvukovkou pokud mozno nepouzival nikdo
dalsi. Vadit to celkem nemuze, pomoct ano.

	Pripominam, ze si bezne s audiem nehraju, takze jestli ti to pomuze - a
co z toho - to uz si musis zjistit sam ...