mikrofon v 5.1-RELEASE (overeni funkcnosti)

Vaclav Petricek vaclav.petricek at mff.cuni.cz
Mon Jul 21 19:37:13 CEST 2003

Ahoj

Snazim se rozchodit ohphone pro telefonovani pres VoIP. Volam pomoci
ohphone na openam (zaznamnik) a uslysim vyzvu abych nechal vskaz - na
serveru se vytvori wav, ruzne dlouhy podle doby do zaveseni ale jev nem
jen ticho.

Mam podezreni, ze mi nenahrava zvukovka vstup z mikrofonu.

Po zadani 'mixer mic 100:100' slysim ve sluchatkach to co rikam, ale
nepodarilo se mi pomoci niceho z portu nahrat zvuk do souboru a pak ho
prehrat. Nic typu 'cat /dev/dsp > zvuk.au' mi nefunguje.

Zkousel jsem mimo jine rawrec (stezuje si na neco s threadama), wmrecord
(nahraje ticho).

Mate nekdo tip jak overit, ze se pres zvukovku da nahravat? Za ktereho
device leze co snima mikrofon? Muze to souviset s duplexem?

Dik za pomoc,

Venca

V /dev mam mimo jine:
audio0.0
audio0.1
dspr0.0
dspW0.0
dspW0.1
dsp0.0
dsp0.1
mixer0
sndstat

Zajimavy mi prijde to ze existuje /dev/dsp, ale v ls /dev|grep dsp neni
videt ?!

$ ls -l /dev/dsp
crw-rw-rw-  1 root  wheel   30,   3 21 vc 19:02 /dev/dsp

$ ls /dev/| grep dsp
dspr0.0
dspW0.0
dspW0.1
dsp0.0
dsp0.1

$ cat /dev/sndstat
FreeBSD Audio Driver (newpcm)
Installed devices:
pcm0: <Intel 82801BA (ICH2)> at io 0xb800, 0xbc00 irq 11 bufsz 16384
(1p/1r/0v channels duplex default)

$ dmesg | grep pcm
pcm0: <Intel 82801BA (ICH2)> port 0xbc00-0xbc3f,0xb800-0xb8ff irq 11 at
device 31.5 on pci0
pcm0: <SigmaTel STAC9721/23 AC97 Codec>