Zvukova karta

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 25 19:07:34 CEST 2003

snoopy wrote:

> Zdravim,
> snazim sa rozbehat zvukovku v laptope /Acer 1403LC/ zatial neuspesne.
>
> Po prihlaseni do Gnome2 sa mi zobrazi hlaska - ``pcm0 not found''
>
> Kde mam hladat? Prip. co mam vyskusat? //manual som uz preliezol...

	No nejprve overit, ze jadro prislusnou zvukovku vubec rozeznava [1] -
tj. jsou v nem zakompilovany (nebo alespon dynamicky prilinkovany)
prislusne ovladace [2]. Overit, jestli existuje /dev/pcm0 [3].

-------

[1] - prostudovat hlasky pri bootovany (dodatecne je ukaze dmesg) -
jestli byla karta nadetekovana. Alternativne se lze podivat na vystup
'pciconf -v -l' - tam je poznat, jestli je k zarizeni ovladac ci nikoliv.

[2] - prelozit jadro nebo zeditovat /boot/loader.conf
Ktery ovladac je "patricny" se pozna z vendorId a deviceId ("pciconf -v
-l"), ktera nam bylo utajeno

[3] Napriklad "ls -la /dev/pcm0" Pokud neexistuje, vytvorit. Jak - to
zavisi na verzi OS, ktera nam zustala utajena. Na 4.x je to MAKEDEV.