dotazecek zacatecnika

Petr Pazour petr.pazour at newtonit.cz
Wed Jul 9 19:28:55 CEST 2003

Dobry den,

uz nejakou dobu se snazim postupne pronikat do taju FreeBSD, pac bych ho rad casem nasadil misto RH
na par serverech o ktere se staram. Zatim mam FreeBSD na stanici a narazil jsem ted na jeden
problemek, ktery se toci okolo spravy balicku, coz je pro me po prechodu z RH zatim nejvetsi potiz.
Nejak mi zatim RH RPM pripada pruhlednejsi nez to s cim se zatim peru ve FreeBSD.

Mam nainstalovanou cistou 4.8. Chtel bych udelat upgrade GNOME z verze kterou mam ve 4.8 release na
novejsi  ze 4-stable (coz jsem pochopil, ze je aktualizovana 4kova rada). Stahnul jsem si a rozbalil
pres CTM aktualizovanou radu portu, ale gnome bych chtel upgradovat pres balicek, pac mi prijde
zbytecne to cele kompilovat, kdyz mi staci predkompilovana podoba. Rozbehal jsem si portupgrade, ale
nedari se mi v balickovem rezimu rict portupgrade -PP gnome2. Portupgrade se zacne pripojovat na ftp
servery, ale balicky chce stahovat z adresaru 4.8-release, kde pochopitelne nejsou. Zkousel jsem
editovat pkgtools.conf, ale at v tom zmenim co chci, dela si to stale totez. Dival jsem se do
handbook, ale vsude je pekne popsan zpusob kompilace, ale balicky nic moc.

Predem se omlouvam starym pardum za pripadne infarktove stavy :)

Diky za vas cas.

Petr Pazour