xntpd

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Thu Jun 12 02:34:55 CEST 2003

Ahojte,
uff, mam v tom nyni pekny zmatek. :-( Takze z toho co jsem pochopil, tak
jedna z cest aktualizace casu je:

rucne pomoci prikazu ntpddate [server], ekvivalentne (pri startu) je
nutne do rc.conf pridat: ntpdate_enable="YES" a v ntpdate_flags
specifikovat casovy server. Toto reseni se ale nedoporucuje, protoze je
zavisle pouze na jedinem casovem zdroji. Misto ntpdate_flags je mozne
vytvorit soubor /etc/ntp.conf, kde je mozne specifikovat i vice servers,
take je nutne nastavit drift soubor. V tomto pripade se casy prumeruji
nebo se dalsi uvedene servery vyuziji pouze v pripade nedostupnosti
predesleho?

druhe reseni je vyuziti demona ntpd. Resp. jsem se docetl, ze pouzivam
vlastne xntpd (vylepsene ntpd), ktere se jaksi prejmenovalo? Pokud jsem
to spravne pochopil, tak tato varianta pracuje nejen jako synchronizacni
klient, ale take jako ntp server. K tomuto demonu se vztahuje
konfiguracni soubor ntpd.conf (nikoli ntp.conf), pro automaticke
spousteni je nutne do rc.conf pridat xntpd_enable="YES". Funguje tak, ze
ziska cas ze vsech uvedenych serveru a udela jakysi primer, neprimerene
odchylky vypusti.

Trochu me zmatlo to, ze tu nekdo psal prave o nastaveni ntp.conf a nekdo
zase ntpd.conf. Ktere z tech reseni je lepsi? - predpokladam ze to
druhe, pokud tim ale zaroven spustim NTP server, jak ho zrusim nebo
alespon omezim pouze pro vnitrni sit? Aktualizace se po zavedeni demona
ntpd provadi pravidelne nebo je nutne spoustet napr. pres crona? Diky za
vysvetleni.

Milan