Reakce na nekolik dotazu

Martin Dvorak mdvorak at ninell.cz
Fri May 9 13:00:57 CEST 2003

Zbynek Houska wrote:
> Problem je v tom, ze to je x11 a to kvuli NVidii, jinej driver nelze pouzit,
> drive to slo i s "xv" (pokud se nepletu...).
> Nekdy mam pocit, ze to je zpusobene zvukovkou ci jejim ovladacem, ale
> opakuji, ze jsem vzdy pouzival nativni ovladace pro ESS Allegro, jak pod
> linuxem tak ted. Takze zadba ALSA jak radi Mplayer...
> Zkousel jsem ovladace od Nvidie urcene pro FreeBSD (z jejich stranek), ale
> nelze je pouzit pro 5.0 rel., je tam psano 4.7 a vyssi, ale ne 5 rada. A pak
> slysel jsem, ze ty ovladace jsou spatne.
> Takze nevim kudy kam...
> [...]

Na 99% je problem ve video driveru - x11 je opravdu hodne pomaly - ja
mam osobne nejlepsi vysledky s xv. Vetev FreeBSD-5 je sice pomalejsi nez
4.x nicmene ten rozdil neni tak markantni - odhadoval bych to max na par
procent v prumeru, takze tim to asi nebude. Binarni nVidia driver je
mozne nainstalovat i na 5.0-RELEASE, staci zakomentovat radky, ktere
kontroluji verzi. Dalsi moznost je zkusit xine, ktery je mnohem mene
narocnejsi na CPU.

Martin