nejdou zkompilovat nektere porty...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 15 00:18:56 CEST 2003

Tomas Pluskal wrote:
> [...]
>
> pouzivam 4.8-STABLE system, a dostal jsem se do stavu kdy mi nejde
> zkompilovat vetsi mnozstvi portu, namatkou:
> x11/kdelibs3
> audio/arts
> x11-fm/nautilus2

> Jedna se o stejnou chybu, vzdy pri kompilaci to skonci s tim ze se pokousi
> prilinkovat dvakrat knihovnu libjpeg. Napr. pri kompilaci kdelibs3:

> /usr/local/lib/libjpeg.a(jcapimin.o): In function `jpeg_CreateCompress':
> jcapimin.o(.text+0x0): multiple definition of `jpeg_CreateCompress'
> KDE-ICE/.libs/libkICE.a(jcapimin.o)(.text+0x0): first defined here

	 Z hlasek se prilis nezda, ze by se dvakrat pokousel prilinkovat
libjpeg. Spis to vypada, ze jak v knihovne libjpeg tak v knihovne
libkICE je objekt jcapimin.o obsahujici v obou pripadech symbol
jpeg_CreateCompress - a prekladac samozrejme nevi ktery si vybrat.

> Zkousel jsem vsechno co me napadlo, ale nepodarilo se mi prijit na to cim
> to je... samozrejme jsem zkousel preinstalovat libjpeg, libtool a dalsi
> porty, ktere by mohly mit nejakou souvislost..

	Samozrejme predpokladam, ze k STABLE verzi systemu pouzivas i
aktualizovanou verzi port-stromu.

> Jsem ochotny stravit cas hledanim a opravovanim chyby, ale potreboval bych
> aby me nekdo nakopnul spravnym smerem, uz si nevim rady...

	IMHO je treba zjistit, jak se do linkICE.a dostal jcapmin.o - mozna jde
o definici vlastnich funkci, ktere drive v libjpeg nebyly (a ted uz
identicky jsou) - a pak je asi rozumne (nechat) opravit port KDE-ICE,
aby tuto duplicitni praci nedelal nebo jde o "jine" funkce ktere jen
maji nestastnou nahodou stejna jmena jako funkce knihovni - v takovem
pripade je nesnazsi novu opravit KDE-ICE a funkce prejmenovat.

	Podotykam, ze jsem vyse uvedenou analyzu udelal "od boku" bez toho, ze
bych se na nektery ze zminenych portu byt' jen podival - takze to muze
klidne byt cele jinak.