Re: dual boot winXp a freebsd 4.8

Pavel Přib Pavel.FreeBSD at seznam.cz
Mon Apr 14 12:50:10 CEST 2003

Dne 14. duben 2003, Lubos Mazur, <lmazur at truni.sk> napsal:

> Dakujem za napovedu.
>
> Veci sa maju tak, ze na instalaciu mam len jeden pokus. Nechce sa mi
> potom preinstalovavat aj winxp. Tak som to skusal na inom pc, kde na
> jednom disku su win95 a na druhom som chcel dat freebsd.
> Nevedel som sa vymotat uz pri instalacii. Asi som sa mal opytat trocha
> inak. Neviem totiz ako mam vobec ten bootmanager naistalovat. Je mi
> jasne,ze by mal byt na prvom disku, ale ked tak urobim, vzdy ma vrati do
> zakladanej instalacie a neviem ako mam pokracovat. Preto som chcel
> nejaky podrobny navod tejto instalacie. Najlepsie v SK alebo CZ jazyku.
> [...]

Pekne odpoledne.

Vrele Vam doporucuji XOSL - vice na http://xosl.zde.cz/ .
Jakmile si jej nainstalujte, muze bez problemu pridavat a ubirat
jakykoliv OS.
Dnes, kdyz instaluju jakykoliv OS, tak pro rozdeleni HD pouzivam
Ranish Part Manager - http://www.ranish.com/part/ a na zacatku
disku si vyhradim misto pro instalaci XOSL, i kdyz jej tam
nekdy ani neinstaluji. Ale mohu jej tam bez potizi doinstalovat,
doplnit od kud a co se ma bootovat, ... .
Dobry popis v cestine je na
http://www.volny.cz/xosl/faqhow/faq_cz.html.

    Pavel Prib

Vzhled a dojem

Privetive graficke uzivatelske rozhrani
Plny okenni system s podporou mysi a klavesnice
Rozliseni az do 1600x1200
Nastavitelna rychlost mysi
Sada barevnych schemat
Par moznosti upravy barev
Heslem chranene spousteci nastaveni a moznosti
Restart/"Studeny" start/Vypnout
...a dalsi...
Vlastnosti spousteni

Az 24 spoustecich polozek
Podpora skryvani oddilu systemu souboru Microsoft
Automaticky stisk preddefinovanych klaves pri spusteni
Nastaveni vychoziho oddilu (Active) (vychozi oddil / system nebo /HD)
Automaticke spusteni (s prodlevou)
Automaticke spusteni posledniho operacniho systemu
Ochrana heslem kazde spousteci polozky
Spusteni master boot recordu (MBR) na libovolem disku
Spusteni DOS/Windows 9x na libovolnem disku
Horka klavesa kazde spousteci polozky
Podpora pro pevne disky vetsi nez 8GB
[XOSL 1.1.1] Muze byt virtualne spolecne s libovolnym jinym boot
manazerem (spusteni puvodniho master boot recordu)
[XOSL 1.1.2] Ranish Partition Manager 2.38 beta 1.9 lze spustit primo
z XOSLu, bez drivejsiho spusteni OS
[XOSL 1.1.2] Antivirova ochrana master boot recordu
[XOSL 1.1.3] Prohodit disky
[XOSL 1.1.5] Spusteni z IDE CD-ROM pomoci Smart Boot Manageru

...a dalsi...
XOSL byl uspesne testovan s temito OS:

BeOS
MS-DOS
FreeDOS
Linux (se zavadecem Lilo)
Solaris
VxWorks 5.x
Windows 95/98/Me
Windows NT/2000
...a dalsi...
Systemove pozadavky

Minimalni systemove pozadavky:
80386 nebo lepsi s 4MB RAM (6MB pro 1280x1024/1600x1200)
VESA VBE 1.2 kompatibilni ovladac obrazovky
300kB volneho mista na disku