dual boot winXp a freebsd 4.8

Lubos Mazur lmazur at truni.sk
Mon Apr 14 10:08:06 CEST 2003

Dakujem za napovedu.

Veci sa maju tak, ze na instalaciu mam len jeden pokus. Nechce sa mi
potom preinstalovavat aj winxp. Tak som to skusal na inom pc, kde na
jednom disku su win95 a na druhom som chcel dat freebsd.
Nevedel som sa vymotat uz pri instalacii. Asi som sa mal opytat trocha
inak. Neviem totiz ako mam vobec ten bootmanager naistalovat. Je mi
jasne,ze by mal byt na prvom disku, ale ked tak urobim, vzdy ma vrati do
zakladanej instalacie a neviem ako mam pokracovat. Preto som chcel
nejaky podrobny navod tejto instalacie. Najlepsie v SK alebo CZ jazyku.
Druha vec je ta, ze sa mi raz podarilo nejako naistalovat bootmanager,
aj nabootovat system, ale po dalsom restarte mi pri bootovani systemu
vyhlasilo NO ACTIVE PARTITION. Ked cez dosovsky fdisk nastavim aktivnu
particiu, tak system nabehne, ale po dalsom restarte sa situacia znova
zopakuje. Je mi jasne, ze chyba bude najskor niekde medzi stolickou a
klavesnicou :).
Budem rad za akukolvek radu.

S pozdravom,

Lubos Mazur

*****************
Jde to. Musis editovat soubor boot.ini, a pridat tam polozku se
souborem boot1. Nejak takto :

[boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows NT"
    C:\BOOTSECT.BSD="FreeBSD"
    C:\="DOS"

kde bootsect.bsd je prave tem boot1,ktery se nachazi na instalacnim CD (doporucuji ho prejmenovat, tak
jsem to udelal taky).

Vice informaci hledej na
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/faq/disks.html#NT-BOOTLOADER

Je to sice pod polozkou NT Loader, ale co si budeme namlouvat. XP =
Win 2k + Milenia = Pomale, nestabilni, nekompatibilni.
-- Best regards, janf mailto:janf at softhome.net