ceska klavesnice a konzole

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Apr 10 09:07:57 CEST 2003

blade wrote (2003/04/09):
>  Napsal jsem na konec /etc/login.conf
> lang=cs_CZ.ISO8859-2

login.conf ma specialni strukturu a naslepo do login.conf psat nejde.
Proto jsem tam zminoval "na vhodne misto", protoze jsem si naivne
myslel, ze kdo nevi, co znamena vhodne misto, tak to zkouset nebude :o)
Nejvic se dozvite z man login.conf, ale pokud jste system moc nemenil,
mohlo by zabrat napr. pod radek "default:\" pridat radek
	:lang=cs_CZ.ISO8859-2:\

> V tcsh nebo bashi cestina ani klavesnice nejede. Pri prenuti se rosviti Caps
> Lock a pri pokusu psat cesky jen pipa nebo dela nesmysli.

Tj. promenna LANG bud neni spravne nastavena, nebo je potreba danou
aplikaci prinutit k prijimani ceskych znaku jeste nejak jinak, nebo
je prijimat proste neumi. tcsh neznam, ale bash by mel /etc/profile
take nacitat. Jaky bash mate nainstalovany? S bash-1 nevim, v nem
jsem mozna jeste musel nastavovat neco navic, ale napr. s bash-2.05
primo z portu problemy nemam. Vzdy ale jako zkousku spravneho
nastaveni zkuste dat echo $LANG a musi se vypsat cs_CZ.ISO8859-2.