FreeBSD na extended partition

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 21 15:00:24 CET 2003

Cejka Rudolf napsal/wrote:

> Nejde to.

	V tom se shodujeme ...

> Linux s tim "nema problemy", protoze nepouziva zadny zpusob vnitrniho
> deleni disku, jen vyuziva partitions, ktere ma od systemu, bud primarni
> nebo extended, a proto take vyzaduje od systemu alespon dve libovolne
> partitions (root a swap plus pripadne dalsi partitions).
>
> BSD systemy ale v primarnich partitions vytvari vlastni obdobu
> extended partitions a staci jim tedy jen jedna primarni partition
> pro cely system (root, swap a libovolne datove - az 7/8 oddilu).
> To se ale dela jen v primarnich. V extended uz ne, to uz by byla
> prilis velka uroven zanoreni logickeho deleni disku.

	V tomto vysvetleni se neshodujeme ...
	Vzhledem k tomu, ze se BSD na sub-casti v ramci extended partition
neodkazuje jako na "podpartition" ale umistuje je linearne jako dalsi
zarizeni (ad5...) a vzhledem k tomu, ze pri vlastni praci s partition je
podstatnynm udajem pouze to, kde zacina a jak je velka (a tedy vubec
neni treba vedet, ze jde o sub-partition jine partition) je tezke mluvit
o tom, ze dochazi k nejakemu zanoreni partition - zanorena je de-facto
jen struktura je popisujici.

	Uz jsem to sice dlouho nezkousel, ale i v extended partition mi
disklabel normalne vytvoril oddily.

	Neni tedy problem v tom co pises - IMHO FreeBSD proste jen neumi z
extended partition nabootovat a proto tam root-volume nainstalovat nejde.

					Dan

P.S. Srozumitelnost tohoto prispevku muze byt poznamenana faktem, ze
Windows, DOS a LINUX na strane jedne, stejne tak i BSD-like systemy na
strane druhe pouzivaji termin "partition". Hacek je v tom, ze kazdy v
jinem vyznamu (ekvivalent DOS partition je BSD slice, BSD partition v
DOS svete ekvivalent nema). Proto obcas ta krkolomna snaha se tomuto
terminu vyhnout ...

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz