FreeBSD na extended partition

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Mar 21 14:26:55 CET 2003

garalda wrote (2003/03/21):
> jiz delsi dobu se marne pokousim nainstalovat FreeBSD na extended partition.
> Muze mi prosim nekdo poradit jak na to, pripadne mi jednoznacne napsat -
> nejde to, at s tim uz neztracim cas... Linux ani BeOS s tim nema problemy.

Nejde to.

Linux s tim "nema problemy", protoze nepouziva zadny zpusob vnitrniho
deleni disku, jen vyuziva partitions, ktere ma od systemu, bud primarni
nebo extended, a proto take vyzaduje od systemu alespon dve libovolne
partitions (root a swap plus pripadne dalsi partitions).

BSD systemy ale v primarnich partitions vytvari vlastni obdobu
extended partitions a staci jim tedy jen jedna primarni partition
pro cely system (root, swap a libovolne datove - az 7/8 oddilu).
To se ale dela jen v primarnich. V extended uz ne, to uz by byla
prilis velka uroven zanoreni logickeho deleni disku.