dotaz zacatecnika

Petr Rehor petr.rehor at i.cz
Thu Mar 6 16:06:22 CET 2003

> - Jde nainstalovat z kolekce portu vice na sobe zavyslich
>   programu (apache + php) a pritom zaroven provest configure
>   (zmena adresare pro instalaci) ? Doted jsem instaloval
>    zmenou adresare a spustenim make.

Ja pouzivam fintu, kterou jsem vycetl z /usr/ports/Mk/bsd.port.mk:

V adresari portu si vytvorim soubor Makefile.local a v nem
zmodifikuju veci, ktere se nastavuji v Makefile. Ma to prima
vlastnosti - prezije to cvsup, nemusim si pamatovat vsechny
zmeny, ktere jsem si v portech udelal a melo by to zafungovat
i kdyz se upgradujou porty pomoci portupgrade.

> - Existuje automaticke stahovani aktualizaci jako ma
>   napriklad debian?

Automaticke stahovani ne, ale kontrola aktualnosti baliku ano.
Pridejte si do /etc/periodic.conf radku:

    weekly_status_pkg_enable="YES"

a jednou tydne se skontroluje aktualnost nainstalovanych portu
proti /usr/ports/INDEX a vysledek objevite v mailu co vam chodi
kazdy vikend. Umisteni INDEX souboru lze zmenit pridanim URL
ftp://ftp.freebsd.cz/pub/FreeBSD/ports/packages/INDEX jako
parametr pkg_version v /etc/periodic/weekly/400.status-pkg.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz