Fonty a jejich sprava v X

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Wed Mar 5 14:08:35 CET 2003

On st, 2003-03-05 at 13:22, Zbyněk Burget wrote:

> Zdravim vespolek,
> chtel bych se zeptat na takovou vec - Jak lze pridat nebo ubrat font v X?
> Nepouzivam fontserver (tak jsem se dovtipil, ze je to celkem zbytecna vec,
> pokud provozuju X pouze lokalne), mam nystavene fontpath v XF86Config.
> Kdyz prikopiruju nejaky novy font do nektereho adresare s fonty, tak se v
> systemu neobjevi, kdyz jej smazu, system si stale mysli, ze tam ten font je.
> Tusim, ze to asi bude mit souvislost se soubory fonts.dir, fonts.scale resp.
> fonts.alias.

Kdyz pridavate nove pismo, tak v adresari se soubory spustte
# mkfontdir
detaily viz man mkfontdir. Potom pridejte Xum novy adresar s fontama
$ xset +fp /usr/X11R6/lib/X11/fonts/local
a pokud jste menil nebo mazal, tak jeste
$ xset fp rehash

> ...co se tyka jeste tech fontu - nejaky fontmanager by se nenasel? Nebo apon
> nejaky program, ktery by mi rekl, ktery soubor patri ke kteremu fontu (nebo
> ktery font se naleza v danem souboru)...

Primo v Xech jsou dva prikazy
$ xfontsel
$ xlsfonts

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Cislo, ktere jste vytocili, je imaginarni.