Fonty a jejich sprava v X

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Mar 5 13:22:28 CET 2003

Zdravim vespolek,
chtel bych se zeptat na takovou vec - Jak lze pridat nebo ubrat font v X?
Nepouzivam fontserver (tak jsem se dovtipil, ze je to celkem zbytecna vec,
pokud provozuju X pouze lokalne), mam nystavene fontpath v XF86Config.
Kdyz prikopiruju nejaky novy font do nektereho adresare s fonty, tak se v
systemu neobjevi, kdyz jej smazu, system si stale mysli, ze tam ten font je.
Tusim, ze to asi bude mit souvislost se soubory fonts.dir, fonts.scale resp.
fonts.alias.
Nikde jsem ovsem nenasel k temto souborum dokumentaci - predpokladam, ze
jsem hledal spatne. Muzete mi prosim nekdo poradit, kde by se dala ona
dokumentace najit? Nebo nejlepe - existuje neco jako Handbook pro XFree86?
Texh dotazu na XFree86 bych totiz mel celkem vic a nez se budu ptat tady,
tak bych si to chtel zkusit nastudovat.
...co se tyka jeste tech fontu - nejaky fontmanager by se nenasel? Nebo apon
nejaky program, ktery by mi rekl, ktery soubor patri ke kteremu fontu (nebo
ktery font se naleza v danem souboru)...

Diky

Zbynek