dotaz zacatecnika

Jan Kotek jan at kotek.org
Tue Mar 4 15:29:48 CET 2003

Asi ctrnact dni si hraju s freeBSD, musim uznat ze to je dobry system, ale mam
par dotazu, ktere bych potreboval odpovedet. Jsem windowsak, takze prominte
pokud se ptam na hlouposti, ale v manualu jsem odpovedi nenasel.

- Je potreba system restartovat pri kazde zmene naprikad  rc.conf? Existuje
prikaz kterym system nacte znova konfiguraci?

- Jak je nejlepsi instalovat programy? Pres /usr/ports/, pkg_add nebo
primo ze zdrojaku stahnutych z webu? V kolekci portu jsou nejake patche pro
freebsd, obejdu se bez nich?

- Jak udrzovat kolekci portu aktualni? Musim vzdy stahnout cely tar, nebo je
program, ktery ji dokaze updatovat?

- Jde nainstalovat z kolekce portu vice na sobe zavyslich programu (apache +
php) a pritom zaroven provest configure (zmena adresare pro instalaci) ? Doted
jsem instaloval zmenou adresare a spustenim make.

- Jedu na VMWare, nejde tam pro jakousi instrukci jadro FreeBSD 5.0, je mozne
zkopirovat zdrojaky jadra 5.0 do verzi 4.7, tam je prelozit a vyslednou binarku
pouzivat zpatky v 5.0? Nelisi se prekladac v 4.7 a 5.0 ?

- Jak spoustite servery? Pres inet.conf, jako demony nebo pomoci cronu?

- Existuje automaticke stahovani aktualizaci jako ma napriklad debian?

- Provozujete nekdo FreeBSD jako desktop?

Diky moc, budu vdecen za kazdou odpoved.

Jan Kotek