konvence v directory structure

adam adam.gargulak at i.cz
Sun Feb 23 14:32:40 CET 2003

On Sun, Feb 23, 2003 at 01:52:50PM +0100, pepa pepovic wrote:
> i ja jsem newbie. rad bych vedel, jestli i tady (v fbsd) plati nejake konvence v pojmenovani adresaru.

Abych rekl pravdu nevim co si mam predstavit pod konvenci pojmenovani
adresaru, zkus to trochu upresnit.

>existuje doc, ve kterem bych nasel i konvence pojmenovani devicu? tzn. adresar /dev? byl jsem zvykly na linux, a ouha, zadne hdX tu neni!
> sorry, hledal jsem v man-u, asi spatne - nasel jsem sice zakladni device (floppy a tak, ale rad bych v tom nasel nejaky system :-)) diky

Co se tyce pojmenovani devices v adr /dev, staci si prohlednout soubor
/dev/MAKEDEV, na zacatku souboru je popis vsech devices v /dev (tedy pouze
description tj. k jakemu hw patri ten ci onen dev). napr:

# Tapes:
#       ast*    ATAPI tape drives
#       wt*     QIC-interfaced (e.g. not SCSI) 3M cartridge tape
#       sa*     SCSI Sequential Access Devices
#
# Disks:
#       aac*    Adaptec FSA RAID controllers
#       aacd*   Adaptec FSA RAID

Na rozdil od linuxu je pojmenovani devices provedeno dle prislusnych
ovladacu (devices v jadre). Napr v linuxu je sitovka vzdy ethX at uz je to
intelexpres ci D-link apodobne. V BSD ma intelexpres jmeno devic. fxpX a treba
D-link steX. Doporucuju si prolezt jak konfiguraci jadra (nejlepe LINT s
komentari) a take /dev/MAKEDEV.

Co se tyce manu staci si najit nejaky dev. v MAKEDEV a pak dat man
jmenodevice napr.:
man fxp.

				Adam

--