Preklad systemu

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Feb 20 15:15:25 CET 2003

Zbyněk Burget wrote (2003/02/20):
> 1. Jak muzu rict, co se ma prekladat, resp. co prekladat nechci (kerberos,
> games, ...)?

Neco se da zakazat v /etc/make.conf. Ukazka moznosti je
v /etc/defaults/make.conf. Neco se da neprekladat tak, ze
vubec nemate zdrojovy kod (myslim, ze toto by mel byt pripad
treba /usr/src/games). Neco se da z prekladu zrusit jen zasahem
do prislusneho Makefile.

Funguje to ale i obracene: Pokud chcete jen neco, staci dat cd
do prislusneho adresare a tam dat make ; make install ; make clean...

> 2. Kde vubec zjistim, co vsechno vlastne muzu z prekladu (nebo aspon z
> nasledne instalace) vyloucit?

Zalezi na tom, kam az chcete zajit. Pokud pujdete az na uroven
upravy Makefiles, tak samozrejme muzete vyloucit vsechno. Je to
dost o hledani v prekladovem systemu. Kdyz se ale podivate do
/usr/share/mk, /usr/ports/Mk a Makefilu, nebyva to tak obtizne.
Horsi to je s udrzitelnosti, ale i to da vyresit, kdyz ma clovek
opravdovy zajem.

> 3. Kdyz uz jsem jednou nainstaloval pres installworld vsechno, muzu taky
> neco odinstalovat? Jestli ano tak jak?

Na odinstalovavani casti zakladniho systemu zarizen moc neni. Leda
rucni smazani (a nebo o takove moznosti nevim, protoze jsem to zatim
ani nehledal).

> Kdyz jsem kdysi prekladal kernel pomoci config/make depend/make/make
> install, trval preklad relativne kratkou dobu, pokud existovaly soubory z
> predchoziho prekladu. Pokud pouzivam make buildkernel, trva preklad vzdy
> dlouho. Navic je vlastne doporuceno pred novym prekladem ten stary

Protoze touto metodou je navic zarazen cil, ktery nejdriv smaze puvodni
preklad. Jsou pripady, kdy to je nutne, aby nove jadro bylo spravne.

V /usr/src/Makefile.inc1 jsou pouzivane volby prekladu, takze napr.
pridani -DNOCLEAN zaridi to, co se delo drive.

> odstranit. Neexistuje zpusob, jak pri prekladu vyuzit jiz prelozene casti
> jadra (nebo stejne tak celeho systemu)? Tzn. nejde zjistit, ktere zdrojaky

Ano, to udela ta volba -DNOCLEAN. Pokud se ale vyskytne problem, pred PR
je potreba zkusit nejdriv system z ciste vody, aby mohli ostatni problem
vyvolat take a mel jste jistotu, ze problem nevznikl diky neuplnym
kompilacim. Je totiz potreba definovat pevny bod, ktereho se mohou chytnout
i ostatni. Samozrejme zavislosti jsou delany tak, aby predchozi promazani
nutne nebylo, jenze... Uhlidat se to neda a vzdy muze vzniknout nejaky
problem.

> byly zmeneny a provest preklad pouze tech casti, u kterych je to potreba?

Kdyz vim, co potrebuju, tak dam cd do prislusneho adresare, kde dam
vyse uvedenou make ; make install ... Priklady takovych postupu jsou
videt napr. v bezpecnostnich oznamenich.