Problem s udrzovanim programu v base

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Feb 20 14:59:46 CET 2003

Tyman Vladimir wrote (2003/02/20):
> Treba tim, ze tento OS navrhuje pro nasazeni jako firewaly a sluzebni servery

Prominte, ale ja jsem se ptal, jak podporujete vyvoj, a ne jak dale
rozdavate veci, ktere mate od nekoho zadarmo. Opravdu mi neni jasne,
proc misto FreeBSD nepouzivate komercni produkty s komercni placenou
podporou, kde by vase nazory jiste velmi radi akceptovali, a zcela
urcite by se i ridili prave vasimi nazory na svet.

Pokud jste tim myslel velmi neprimou podporu vyvoje, tak budiz.
Nicmene z pohledu toho, co si dovolit muzete, nebo spis co si
dovolovat nemuzete, se takovouto neprimou podporou prakticky
nic nemeni.

> Je docela zajimave, ze jsem osocovan z neznalosti, z hadani se apod.

Zcela konkretni odpovedi mazete a neberete je na vedomi, stale
prosazujete sve nazory jako jedinou spravnou volbu a moznost, kterou
se ma podle vas cely svet ridit, kdyz nekdo rekne, ze ma jiny nazor,
tak to berete tak, ze vubec neodpovedel a ze mate automaticky pravdu,
neberete na vedomi nazory ostatnich a neustale se tvarite, ze jen vy
mate pravdu, prekrucujete vysledky vymeny nazoru... Mam pokracovat?
Psychologie je zabavna veda, ze? Omlouvam se, ze zaroven necituji prislusne
pasaze, ale predem rikam, ze by to nemelo smysl, protoze jednate dost
nechutnym manipulativnim zpusobem a jakakoli obrana timto stylem by
mela pouze opacny efekt.

> (bohuzel bez konkretni odpovedi na konkretni dotazy - programy zavisle
> alespon nasmerovani na toho kdo by vedel odpovedi na ty konkretni otazky).

V konferencich tohoto typu, kde jsou stovky lidi, je zcela bezna a prakticky
jedina mozna praxe, ze kdyz nekdo odpoved nevi, tak neodpovida "nevim" ani
nijak jinak. Proste neodpovida vubec, protoze je nemyslitelne, aby na
jednu otazku prisly stovky odpovedi "nevim". Navic - toto je zcela
dobrovolna konference a jakekoli vynucovani si odpovedi by byla
skutecna drzost.

Ma odpoved je takovato: Na spoustu otazek vam uz odpovezeno bylo, tak si je
jeste jednou prosim prectete. Nejdriv se ale musite naucit akceptovat nazory
druhych. Dale si prosim uvedomte svoji pozici vuci ostatnim a chovejte se
prosim podle toho. Kdyz umeji byt slusni ostatni, myslim, ze to take
zvladnete. A az se naucite chovat, tak zacnete psat PR, nebo se podivejte
do zdrojovych kodu, kdo kterou aplikaci v zakladnim systemu aktualizoval
naposledy a zkuste se zeptat primo jeho, proc neni v zakladnim systemu
jeji novejsi verze. Nebo zacnete pracovat na tom, abyste se stal vyvojarem
a ukazte svetu, ze jste lepsi nez on. Vsechno uz tu zaznelo minimalne
jednou. Je to az prilis snadne: Zeptam se, neci odpoved se mi nelibi,
tak ji ignoruju a tvarim se, ze mi nikdo neodpovedel...