Problem s udrzovanim programu v base

Roman Neuhauser neuhauser at bellavista.cz
Thu Feb 20 10:09:25 CET 2003

# otis at wilbury.sk / 2003-02-19 19:34:36 +0100:

> Zarypnem si: ak uz djbdns, preco nie qmail?

    rypnu si: nechapu, jak druhe souvisi s prvnim. ja rozhodne nejsem
    zadny apostol DJB.

    qmail se mi nelibi, postfix znam lip, licence.

    mailing list qmailu ma velice spatnou povest ("zoologicka zahrada
    ponechana bez dozoru", Jason R. Mastaler, autor TMDA), kdezto s
    postfix-users@ mam velice dobre zkusenosti.
    moznost ziskani podpory je tady naprosto esencialni zalezitost.

> Postfix je podla mna vacsi bloat ako sendmail

    pokud potrebujete jenom nullclienta, je kterykoliv z velkych MTA
    bloat. postfix umi to co potrebuju, a dela to zpusobem, ktery se mi
    velice libi.

    krom toho moje nepouzivani Sendmailu neprameni z pocitu, ze by
    Sendmail byl bloat (ve smyslu prilis funkcionality), ale z
    nedostatku dokumentace.

> (a hlavne je v poslednych cca 2 rokoch hrozne sprofanovany). Exim mi
> smrdi debianovskou defaultnostou.

    nic osobniho, neznam vas, ale tohle mi smrdi pozerstvim, ktere se
    naprosto miji s meritem veci. jde prece o to pouzivat nastroje,
    ktere mi padnou do ruky, a jsou bezpecne.

    taky bych mohl rict: Bind je v poslednich... kolika, deseti? letech
    desne zprofanovany, a smrdi mi *BSD defaultnosti. tenhle smer debaty
    me ale vubec nezajima.

> BIND9 je dost spolahlivy a bezpecny na ostre pouzitie. Ak ho
> chrootneme, je to dokonca este krajsie. djbdns sa autorovi naozaj
> nevydaril.
>
> Tolko moje skusenosti.

    djbdns je dost spolehlive a bezpecne na ostre pouziti. chrootnute je
    defaultne. bind se autorum opravdu nevydaril.

    tolik moje zkusenosti a zavery hodnoceni, ktere jsem si udelal, kdyz
    jsem se rozhodoval jaky DNS software budu pouzivat.

--
If you cc me or remove the list(s) completely I'll most likely ignore
your message.    see http://www.eyrie.org./~eagle/faqs/questions.html