Problem s udrzovanim programu v base

adam adam.gargulak at i.cz
Wed Feb 19 17:57:38 CET 2003

On Wed, Feb 19, 2003 at 02:48:32PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	Zrejme se opravdu jedna o problem, ktery zrejme pali mene lidi, nez
> 	by se libilo vam. Jinak by to patrne uz nekdo vyresil. Popravde receno, ja
> si myslim, ze je to tim, ze vetsina lidi odstranuje nalezene chybi tim,
> ze aplikuje patch, nikoliv tim, ze instaluje novou verzi chybne komponenty.

Musim se VT zastat, protoze mam za to ze tento problem pali vice lidi a
jedna se predevsim ve vztahu k balikum/programum BIND, Open SSH, Open SSL a
Sendmail. V mem pripade kdy nasazuji FBSD predevsim jako DNS/SMTP, syslog.
Sendmail vetsinou nahrazuji postifxem v pripade 4.6  jsem "temer" po
inst. musel patchovat jak openssh tak bind, coz pro mne znamenalo vykostit je
ze systemu a nainstalova nahradu z portu, ktera uz se dala posleze snadneji
udrzovat pomoci portupgrade.

Rozhodne by pomohlo kdyby programy tretich stran nebyly soucasti base a bylo
je mozne pri instalaci neinstalovat a nainstalovat je az posleze z portu
(stejne jak je tomu nyni u XFree86). Dle mne to pozdeji usnadni
administraci, pricemz nebudu mit problemy s verzemi (napr bind 8 kdyz
potrebuji 9 - spec duvody).

					Adam

--
Adam Gargulak