Problem s SSH - OFFTOPIC

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 18 12:43:37 CET 2003

Martin Dvorak wrote:
> Ja bych naopak uvital, kdyz by se ve vsech pripadech, kdy to jde, psalo
> *nad* text (tj. na zacatek zpravy). Vetsina email klientu zobrazuje
> zpravu od zacatku, takze si zpravu lze precist bez zbytecneho
> skrolovani.

	To nezni logicky - pokud je zrejme, ze odpoved je dostatecne popisna
tak, ze staci jeji precteni i bez nutnosti cist predchozi korespondenci,
pak tam tam predchozi korespondence nema co delat (zbytecny quoting).

	Pokud je cast predchozi korespondence pro dobre pochopeni odpovedi
podstatna, pak tam samozrejme musi byt a je nestastne, abych nejprve
musel rolovat dolu na ni a pak rolovat nahoru na puvodni odpoved - a je
daleko logictejsi, aby quoting byl shora a az ho ocima preletnu, abych
pokracoval odpovedi - ostatne, pokud je diskuse natolik zrejma a ziva,
ze pro pripomenuti souvislosti staci "tuknout" pak je oquotovana cast
natolik kratka, ze bude bez skrolovani videt i vlastni odpoved.

	Neni ani mozne prehlednout, ze pokud akceptujeme DVE moznosti (tedy
psat do zpravy v pripade, ze se odpovida na vice casti a psat nad
zpravu, kdy se jedna o jednu odpoved) - znamenalo by to, ze stejne
musite prohlednout zpravu celou, nevedouce, zda se naspodu nahodou jeste
neskryva nejaka odpoved na dalsi cast - a pokud uz zpravu stejne musite
prohlednout celou, pak uz nic neprekazi tomu organizovat zpravu v
"prirozenem poradi cteni", tedy odshora dolu.

	Obavam se, ze situace, kdy je text nad puvodni strankou vyhodnejsi je v
naproste svetsine pripadu nastava v tom pripade, ze jde o quoting
zbytecny nebo prinejmensim zbytecne rozsahly - a v tom pripade bych jako
adekvatni napravu vnimal "primerenejsi quoting", nikoli prehazeni poradi
textu proti poradi, v jakem se bezne cte ...

	Tim samozrejme netvrdim, ze nikdy nemohou nastat situace, kdy JE
rozumne text napsat nad puvodni zpravu, pouze tvrdim, ze jde o situaci
(u rozumne koncipovanych odpovedi) spise vyjimecnou.

	Kazdopadne, jsme tady s touto debatou ponekud off-topic, pricemz bylo
poruseno nepsane pravidlo, ze na off-topic prispevky do konference je
opravnen odpovidat pouze jeji moderator. Nemyslim si, ze by bylo v teto
chvili nutne, aby smer odpovedi direktivne moderator urcoval. Pokud by
se velice rozmohlo "psani textu na zacatek a ponechani CELE minule
zpravy" (ti, co odpovidaji na zacatku textu skutecne maji sklon
ponechavat z minule zpravy zbytecne velke kusy nebo ji ponechaji dokonce
celou), pak by patrne bylo nutne zasahnout direktivne. Zatim bych ale
predpokladal,  ze slozeni uzivatelu teto konference je takove, ze by vec
bylo mozno ponechat zdravemu selskemu rozumu jednotlivych prispevatelu.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz