lehce OT: isc-dhcp-3.0.1

Martin Salac salac at certicon.cz
Tue Feb 18 08:48:23 CET 2003

Dan Lukes wrote:

>     Myslim, ze jste to spravne nerozparsoval - otazkou bylo prave to,
> jak presvedcit isc-dhcp by (krome spousty jinych zbytecnosti) posilalo
> stanicim i infomaci o workgroup a tedy windows nemely nastavenou skupinu
> dle libosti, ale prave podle informace ziskane z DHCP.

Ano - presnet tak jsem otazku zamyslel. Priklad - ve skole je pracovni
skupina LAB_210 a doma pracovni skupina DELNICI. Doposud musim
nastavovat wokynkum na notebooku skupinu rucne. Prislo mi to trosku
skoda, kdyz jak doma, tak ve skole mam k plne spokojenosti DHCP, ktere
pracuje k plne spokojenosti. Stacilo projit dhcp-options(5) a
dhcpd.conf(5) a tam je vsechno (krom te skupiny :-))

>     Nicmene, stejne ma tazatel asi smulu. Obavam se, ze v DHCP (jako
> protokolu) takovy option definovan neni. Musela by to tedy byt nejaka
> Microsoft vendor-specific option, nicmene, nenasel jsem nic nasvedcujici
> tomu, ze takova option existuje. Ostatne, uz s ohledem na to, ze zmena
> WORKGROUP vyzaduje restart celeho pocitace, je nepravdepodobne, ze by
> workgroup bylo mozne nastavovat dynamickym protokolem.

Ja bych to jenom malinko poopravil. Videl jsem na vastni oci, jak
dhcpd z portu
Port:   wide-dhcp-1.4.0.6
Info:   Dynamic Host Configuration Protocol, WIDE-Implimentation

vnuti M$ wokenni stanici workgroupu. Chapu, ze mi ted vsichni poradite -
'... no taxi tam dej wide-dhcp', ale konfigurace wide-dhcp FAKT neni
moc hezka :-) a rad bych zustal u isc-dhcp.

Mno - zkusil jsem, nevadi, v kazdem pripade dekuji za odpovedi.

Hezky den preje

Martin Salac