porty

Zbynek Burget zburget at miastudio.cz
Mon Feb 17 08:25:45 CET 2003

Nevim, jestli je na prvnim CD FreeBSD apache.
Jak uz tady bylo napsano, nejlepsi je asi instalace z portu = preklad ze
zdrojaku. Jenomze to samozrejme vyzaduje nutnost pripojeni k inetu. Druha
moznost je instalace portu z baliku. Ty jsou na CD v adresari
(/cdrom)/packages/All staci dat pkg_add /cdrom/packages/All/jmenobaliku a
port se nainstaluje i se vsemi zavislostmi, pokud ony zavislosti na cd
budou. Pokud ne, bude je potreba opet stahnout z inetu. Mne se nejvic
osvedcil ftp.freebsd.cz/pub/FreeBSD/ports/packages/...
Druhy, pohodlnejsi zpusob instalace z baliku je pres /stand/sysinstall (jak
uz bylo napsano). Jenomze v balikach neni uplne vsechno a nejnovejsi verze
portu jsou v baliku k dispozici s urcitym zpozdenim. Proto uz sam baliky
nejakou dobu nepouzivam. Radsi si stahuju zdrojaky a prekladam doma. A to na
stroji, ktery k internetu pripojeny nemam. Je to pekne debilni prace a
pakarna, ale jde to :-)

Zbynek Burget