porty

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Sun Feb 16 13:48:43 CET 2003

U portu se predpoklada pripojeni k siti, protoze na jedine CD by se
zdrojove kody nevesly. Nebo je mozne si na pocitaci, ktery v siti neni,
prikazem make fetch-recursive-list (nebo make fetch-list jen pro port bez
rekurzivniho zanoreni) v /usr/ports/www/apache13 vygenerovat skript,
ktery na pocitaci v siti potrebne zdrojove kody postahuje, a ty pak
staci prenest k sobe do zminovaneho /usr/ports/distfiles a preklad
by uz mel projit.

> nie som si isty ci su vsetky potrebne
> zdrojaky k portom pritomne na CD, ani by sa tam nevosli.

Na CD FreeBSD zadne zdrojaky portu nejsou - opravdu by se nevesly.
Jen tak pro predstavu, na FreeBSD mirrorech ma adresar se zdrojaky
v soucasne dobe 16 GB, i kdyz je pravda, ze je tam spousta ruznych
verzi z ruznych casovych obdobi.

> Na CD FreeBSD by
> ale mali byt k dispozicii balicky - packages, a tie by sa mali instalovat
> cez /stand/sysinstall - alebo rucne (namountovat cdrom, vojst do adresara
> packages (neviem presne kde tam) a dat pkg_add menobalicka...

Ano, na 1. CD k FreeBSD je vyber tech nejzakladnejsich baliku. Dalsi
jsou distribuovany na dalsich 3 CD, ktera jsou k dispozici na mirrorech
FreeBSD (/pub/FreeBSD/releases/i386/ISO-IMAGES/4.7), ale ani na tech
dalsich trech neni vsechno, protoze v souctu maji vsechny packages pro
4.7-RELEASE pres 4.5 GB, takze jedinou sanci by snad bylo DVD...