Instalace FreeBSD na PC s Win2000

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 16 13:28:27 CET 2003

kurkami at volny.cz wrote, On 02/16/03 09:40:
>   nainstaloval jsem FreeBSD na samostatny diskovy oddil tak, jak
> je to popsano ve FreeBSD handbook. K memu prekvapeni vsak po teto
> instalaci jiz nesel spusti Windows 000 Prof, ktery jsem pouzival
> drive. Zrejme doslo k prepsani MBR obasti disku zavadecem
> FreeBSD. Poradte mi prosim, jak pri instalaci postupovat, aby
> NTFS oddil Win2000 zustal neporusen a zaroven, aby mi bylo pri
> zapnuti PC umozneno vybrat OS, ktery chci spustit.

	Tady bude kazda rada draha ...

	... zejmena proto, ze uz jsem takovehle instalace provadel a s uvedenym
jevem jsem se nesetkal.

	Samozrejme predpokladam, ze jsi do MBR nainstaloval "BootMgr" - jestli
jsi nechal MBR standardni, nebo "untouched", pak je to pochopitelne - v
takovem pripade se startuje ten system, jehoz oddil je oznacen jako
aktivni (v tomto pripade zrejme FreeBSD) a zadny vyber neni mozny.

	Krome BootMgr od FreeBSD lze pouzit i manager samotnych Windows - na
disk C, nejlepe do rootu nakopirujes /boot/boot1 (treba pod jmenem
boot1.bsd) a do c:\boot.ini dopises do sekce [Operating Systems] radek
c:\boot1.bsd="FreeBSD"

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz