havarie ihned po startu; jak zalohovat cely stroj?

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Feb 7 09:31:39 CET 2003

Ivan Dolezal wrote (2003/02/07):
> login: mode=041777, inum=3, fs=/usr
> panic: ffs_valloc: dup alloc

A jeje, 5.0 se asi projevila :-) Jestli to vypada na chybu systemu,
vubec by asi neuskodilo se s timto nezbednym chovanim pochubit
v nejake z anglickych konferenci, akorat poradne nevim, jestli
5.0 brat spis jako -stable nebo jako -current ;-)

> Druhá otázka: jak uspokojivě vytvořit konzistentní zálohu celého systému
> - i za cenu downtimu? Můžu ji vytvořit na "živém" systému? Proto jsem se
> pokoušel o nabootování ve Fixit režimu a posléze přimountování všech
> svazků tamtéž...

V 5.0 uz ano - man dump:

   -L    This option is to notify dump that it is dumping a live file sys-
         tem.  To obtain a consistent dump image, dump takes a snapshot of
         the file system and then does a dump of the snapshot.  The snap-
         shot is removed when the dump is complete.

A jeste doporucuji nastudovat man mount -o snapshot ;-)
A dalsi dlouho ocekavana vec: vinum muze byt na root fs, akorat
nemam presne prehled, kde vsude je (asi -stable a -current, ale
v 5.0-RELEASE ne).