havarie ihned po startu; jak zalohovat cely stroj?

Ivan Dolezal ivan.dolezal at vsb.cz
Fri Feb 7 08:43:30 CET 2003

Dobrý den,

    je mi jasné, že se tímto e-mailem pasuji na blbce, ale budiž...
Nainstaloval jsem si FreeBSD 5.0 a tři dny jsem s ním žil v pohodě. Pak
jsem se pokoušel si pohrát s funkcí Fixit (viz níže) a podařilo se mi
dostat se nevímjak do takového stavu, že nyní, když se pokusím
nabootovat, sice proběhne korektně celé vystartování až k login promptu,
ale aniž bych měl šanci se vůbec nějak přihlásit, uzřím toto:

FreeBSD/i386 (xxxxx.vsb.cz) (ttyv0)

login: mode=041777, inum=3, fs=/usr
panic: ffs_valloc: dup alloc

Syncing disks, buffers remaining... panic: bdwrite buffer is not busy
Automatic reboot in 15 seconds - press a key on the console to abort
-> Press a key on the console to reboot,
-> or switch off the system now.

Druhá otázka: jak uspokojivě vytvořit konzistentní zálohu celého systému
- i za cenu downtimu? Můžu ji vytvořit na "živém" systému? Proto jsem se
pokoušel o nabootování ve Fixit režimu a posléze přimountování všech
svazků tamtéž...

Děkuji předem za odpovědi,

Ivan Doležal