Optimalizace a /etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 30 14:16:11 CET 2003

Liquid wrote:
> Zdravim. Mol by mi nekdo poradit jak spravne nastavit optimalizaci
> prekladaneho kodu a ostatni veci nastavitelne pro server FBSD v
> /etc/make.conf ?

	To je netrivialne zodpovezitelna spatne polozena otazka.

	Soubor /etc/make.conf se automaticky includuje to kazdeho Makefile
souboru pri spousteni make. Moznosti co do nej napsat jsou tedy extremne
siroke a s naprosto nedefinovanymi odpady (prinejmensim z obecneho
hlediska). Nelze ani vyjmenovat "co vsechno" se do nej da napsat.

	Otazku je tedy treba zasadne zuzit, podle toho, co se bude prekladat -
z otazky neni jasne, jestli se bude prekladat pouze jadro, nebo i world.
Mozna bys mel zacit tim, ze se podivas do /etc/defaults/make.conf, kde
jsou nektere promenne preddefinovany a obvykle i opatreny komentarem,
ktery rika, k cemu jsou.

	Co se tyce primo optimalizace - na COPTFLAGS, ktere se uplatnuje pri
kompilaci jadra doporucuji pokud mozno vubec nesahat, ledaze presne
dokazes odhadnout co delas. A, popravde receno, na CFLAGS pokud mozno
take ne, znovu, pokud netusis pomerne presne, co ten-ktery option dela.

	Uz jsem tady popisoval, ze nastavenim optimalizace na uroven 3
(nejvyssi) riskujes silne, ze vznikne vadny kod (u nizsich urovni
optimalizaci je tato moznost take, ale mensi). Netvrdim, ze nemas
optimalizovat vubec, proste jen doporucuji ponechat defaultni hodnoty.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz