nmap - dodatek

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 20 12:12:31 CET 2003

Josef Hrabec wrote:
> jeste jsem zjistil, ze problem nastava pouze v pripade pingani do lokalni
> site a to na ip adresy vyssi nez je ip adresa rozhrani, ktere do site usti;
> napr. jeli ip ze ktereho se nmap -sP provadi 192.168.1.100 opingaji se
> uspesne ip od 192.168.1.1 do 192.168.1.100 a neuspesne ip  192.168.1.101 a
> vyse
>
> nacez me napadla otazka, jestli nedelam chronickou chybu, kdyz si branu
> nastavuji vzdy na prvni ip v rozsahu dane site - neni lepsi pak davat ip
> brany spise na posledni ip v dane siti?

	Jen do chvile, nez narazis na program, ktery bude umet pouze s
lokalnimi adresami VETSIMI nez je pouzita adresa ... ;-)

	Ano, existuji urcita pravidla kam je vhodne v ramci bloku umistit
adresu gatewaye - ale ty se tykaji ruznych specialnich pripadu sitove
konfigurace - napriklad "supernetting v siti kde jsou i zarizeni, ktera
jej nepodporuji" nebo "subnetting a zero subnet v siti se zarizenimi,
ktera jej nepodporuji) - ale ani jedno z toho neni tvuj pripad - a
navic, obe tyto poucky jsou slozitejsi nez jen "lepsi je na
zacatku"/"lepsi je na konci".

	Zatim to spis vypada na chybu nmap a tim je take dano, kde by se mela
provest naprava ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz